lördag 3 juli 2010

Almedalen nästa

Solen skiner och jag sitter i Nynäshamn och väntar på att förjan ska lägga ut mot Visby. Några intensiva dagar i Almedalen väntar. Jag har gott om tid. Det brukar jag inte ha. Inte så att jag kommer för sent till saker och ting, men jag brukar inte ha så mycket tid till godo. Det fick jag idag och det tack vare att jag inte kollat min biljett ordentligt.

Jag fick för ett par veckor sedan ett SMS, som sade att avgången var ändrad till 14.15. Alltså tog jag ett senare tåg i stället för att ta bussen från Stockholm till Nynäshamn. När jag på tåget till Stockholm kollade busstiderna, såg jag att det inte stämde. Ingen buss passade med min avgångstid, dvs det jag trodde var avgångstiden. Och nu upptäckte jag att den ändrade tiden gällde hemresan. Skulle jag hinna???? Enda möjligheten att kanske hinna var att ta taxi. Han skulle ha 1.100 spänn sade han. Efter lite dividerande kunde han gå ner till 800.

Ingen transfer buss gick ju, så det blev att resa pendeltåg till Nynäshamn och helt plötsligt hade jag väldigt gott om tid, flera timmar faktiskt. Ja, ja man sitter ju inte i sjön, om än nära. Det får bli en lång och god lunch nere i hamnen. Sedan hinner jag titta ordentligt bland inbjudningar och se vilka seminarier jag ska besöka.

Jag kan också börja läsa i min sommarbok och sitta i solen och se ut över havet. Det är SOMMAR. Underart! Vad gör det då att man fick lite extra tid. Det gick ju att boka om, även om jag fick den sista vilstolen. Det blir en sen middaag med syrran, men hon är nog glad i fall, särskilt som hon haft tid att gå en golfrunda på någon av Gotlands trvliga banor. I morgon pratar Statsministern. Det är något att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar