måndag 13 september 2010

Medvind för Moderaterna

Det känns bra. Det går bra. Varje kväll jag har knackat dörr i olika bostadsområden får jag det bekräftat. Det är lätt att vara moderat. De allra flesta vill ha det material vi delar ut. Många är nyfikna och intresserade. Jag har varit med i många valrörelser genom åren, men jag har aldrig varit med om att så många öppet säger att jag röstar på er. Fredrik Reinfeldt och Anders Borg är trovärdiga. Människor har förtroende för dem.

Det är också fantastiskt att stå i valstugan och möta örebroarna. Man känner så många människor. Det blir så när man bott länge i en stad, varit engagerad i föreningar, haft barn i skolan, själv jobbat en lång tid i skolan. Alla dessa kontakter och relationer har jag glädje av som politiker.

Det är örebroarna och de goda samtalen som ger mig inspiration och kraft att jobba politiskt. Det är ju dem vi är till för. Val handlar om att få människors förtroende. Vi är ju förtroendevalda. Människors förtroende ska vi förvalta väl. Jag ska göra mitt bästa för att motsvara de förväntningar som ställs på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar