onsdag 11 augusti 2010

Möten med människor

Tillbaka på jobbet, rent fysiskt i alla fall. Har man haft semester, så har man lagt sig till med lite andra vanor och ett annat tempo. Det för med sig något gott att slå av på takten emellanåt. Man får tid att reflektera och fundera på vad som är viktigt och vad som ger en stimulans och energi. Det borde vi göra mer, stanna upp och reflektera.

Sommaren är bra för sådant. Det som ger mig energi är möten med andra människor. Självklart är det jättekul att träffa och umgås med sina barn under flera dagar. Sitter man i en båt ute på sjön har man tid att prata. Sommaren innebär också nya möten med människor man inte mött förut. Det är spännande att prata och lära känna nya människor. Man får alltid nya perspektiv och det är bra för en politiker. Vi ska lyssna och lära och ta till oss vardagen och verkligheten.

Det gör vi också när vi knackar dörr. "Hej, jag heter Inger Högström-Westerling och kommer från nya Moderaterna....." Så börjar jag vårt möte. Det går bra. De allra flesta är positiva, tar emot material och vill prata. Demokrati bygger på samtal och delaktighet. Jag ser fram emot att valrörelsen nu drar igång på allvar. Min målsättning är klar. Vi ska ro hem det här. Moderaterna ska göra framgångar och "Koalition Örebro" ska bli ännu starkare. Mina samtal och möten med människor kommer att lägga grunden för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar