måndag 16 augusti 2010

Templet i Sommarroskogen finns inte mer

Templet i Sommarro är nerbrunnet.Ingen naturlig förklaring finns. Hur skulle det kunna finnas det, undrar man. Det är med sorg i hjärtat jag tog del av den tråkiga nyheten. Jag har bott i Adolfsberg i drygt 30 år. Så många gånger har jag gått eller cyklat förbi. När jag var idrottslärare på Adolfsbergsskolan var vi mycket ute i skogen för olika lektioner. Det var ett välkänt landmärke vid alla orienteringsövningar. Templet var speciellt, fint och omtyckt av alla som besökte Sommarroskogen.

I början på sommaren var vi där för att visa på ett av våra nyligen beslutade naturreservat. Kärleksstigen, presenten till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel går igenom skogen och templet var en del i hela konceptet. Jag såg för mig att det här skulle bli en fin vigselplats. Man blir ledsen. Utredningen får väl visa hur branden uppstod. För alla örebroare är det nu en annan bild i Sommarro än den vi är vana vid. Sorgligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar